2008. október 27., hétfő

Árfolyamok fogságában

Valószínűleg senkinek sem új keletű hír a gazdasági válság ténye és a különböző valuták árfolyamának hullámvasútszerű ingadozása. Életem során többször is végignéztem már, hogy szívűnkhöz oly kedves, ám annál értéktelenebb forintunk vidámparkosdit játszik napokon, heteken keresztül. Ám ennek közvetlen hatását sosem éreztem még ennyire a bőrömön, mint itt Spanyolországban. Egyáltalán nem mindegy, hogy egy korsó sör 750 vagy 840 forintba kerül. Mindegy vagy nem mindegy, a mindennapi élethez szorosan kötődő fogyasztási cikkek esetében nehéz odafigyelni az árfolyamok változására. Akár percek alatt is változhat a megvásárolt jószágok forintbeli értéke. Előfordulhat, hogy ugyanazt a kenyeret reggel 30 forinttal olcsóbban tudom megvenni, mint este...
Az egyszeri, nagyobb értékű költések esetében azonban érdemes odafigyelni arra, hogy mennyi is az annyi! Murphy alább említett törvényeinek köszönhetően kénytelen voltam én is nagyobb költekezésbe kezdeni. Ekkor annyira dühös voltam, hogy végig sem gondoltam, mennyit is veszíthetek, ha nem a megfelelő pillanatban fizetek ezzekel a kedves euro bankjegyekkel. Pórul is járhattam volna, hiszen egy ehhez hasonló értékű vásárlás esetében akár 15-20 ezer forint is lehet a differencia árfolyamállástól függően. Amit a sors elvett, azt most egy kicsit visszaadta, hiszen 252 ft-os euro-árfolyam mellett sikerült vásárlásomat lebonyolítani!
Mostanra azonban még ínségesebb idők járnak... Ki is raktam az asztalra a Vista árfolyamkövető alkalmazását, amely másodpercre pontosan értesít az árfolyam változásáról. Sosem gondoltam volna magamról, hogy hanyatt-homlok rohanok majd a bankba pénzt felvenni a salamancai kirándulásra, amikor délelőtt megláttam, hogy az euro hatalmas zuhanásba kezdett. Már-már kezdem magam tőzsdecápának érezni a spanyol tengerben! :)
Ez van. A válság bizony komoly dolog, mégha ezt otthon talán nem is lehet közvetlenül annyira érezni.

Nincsenek megjegyzések: